تلاش «سارا بهرامی» برای کسب دومین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۴۰۵۸
خبرگزاری میزان- سارا بهرامی بازیگر سینما و تلویزیون پس از حضور موفق در ادوار پیشین جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم سینمایی لتیان راهی مهمترین رویداد سینمایی کشور شده تا شانس خود برای کسب دومین سیمرغ بلورین جشنواره را بیازماید. تاریخ انتشار: 08:40 - 01 دی 1398 - کد خبر: ۵۷۸۹۱۱
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با شروع کار هیات انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اهالی سینما مشتاقانه منتظر اعلام فهرست نهایی آثار حاضر در این دوره از جشنواره هستند، رویدادی که هر سال تب و تاب ویژهای را برای دوست داران سینما به همراه دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جشنواره فیلم فجر در دوره سیوهشتم خود نیز همچون ادوار گذشته شاهد حاضران و غایبان مطرح و متفاوتی بوده است، ابراهیمحاتمی کیا، بهروز شعیبی، محمدحسین مهدویان، مسعود کیمیایی، حمید نعمت الله، محمدحسین لطیفی و پیمان قاسمخانی بخشی از فهرست کارگردانانی هستند که امسال برای حضور در فجر اعلام آمادگی کردهاند.
بیشتر بخوانید: برای آشنایی با ۳۵ فیلمی که راهی جشنواره فیلم فجر میشوند اینجا کلیک کنیدسارا بهرامی بازیگر سینما و تلویزیون پس از حضور موفق در ادوار پیشین جشنواره فیلم فجر امسال با فیلم سینمایی لتیان راهی مهمترین رویداد سینمایی کشور شده تا شانس خود برای کسب دومین سیمرغ بلورین جشنواره را بیازماید.
وی اولین کار سینمایی خود را در سال ۱۳۸۸ با فیلم ایرانی فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد. او برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد.
همچنین وی توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود.
بهرامی امسال بیشترین زمان خود را برای بازی در سریال شبکه نمایش خانگی «کرگدن» صرف کرد و به همین واسطه نسبت به سالهای گذشته حضور کمرنگتری در سینما داشت تا تنها با یک فیلم شانس حضور در جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هشتم را پیدا کرد.
«فیلم سینمایی لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب میشود، وی تاکنون سالها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا میخواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامهای از اکتای براهنی رفته و سارا بهرامی را به عنوان نقش اول زن اثر انتخاب کرده است.
بهرامی در فیلم سینمایی لتیان با بازیگرانی همچون امیرجدیدی، پریناز ایزدیار، حسن معجونی، ستاره پسیانی و علیرضا ثانیفر همکاری داشته است. نکته قبل توجه در مورد این فیلم آنجاست که هر سه بازیگر اصلی این فیلم یعنی ایزدیار، جدیدی و بهرامی در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر هر کدام یک بار سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به خانه برده اند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر اخبار سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«همسایه شما، زهره» بیانگر بیمهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفتوگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداختهایم.
مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدمهای دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه میکنند.
وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهریهای جامعه ای باشد که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج میزند و کسی صدای تنهایی مادر را نمیشنود که زهره مجبور میشود انتقام بگیرد.
این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را میفهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران میپردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن میشوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آنها میشود.
فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشتهها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشتههای زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ میکشد.
وی در پایان صحبتهایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را میزند که آدمهای جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بیمهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر میکنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصههایشان میمیرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان میدهد و انسان فکر میکند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر میگویم آدمها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً میمیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر